Stručný popis společnosti
KSK Belt je gumárenská společnost se sídlem v Teplicích. Se svými 30 zaměstnanci a 30+ lety na evropském trhu je považována za malou a stabilní výrobní společnost. Její produktové portfolio obsahuje více než 100 položek produktů.
Potřeby a očekávání
Společnost KSK Belt se snažila vyřešit následující výzvy:
- Potřebu dodat 100+ různých produktů se složitými výrobními procesy v týmu 20 technických pracovníků.
- Potřebu snadného přenosu znalostí mezi zkušenými odborníky a mladšími zaměstnanci (z důvodu důchodu, nedostatku kvalifikovaného personálu atd.)
- Potřebu zdokumentovat znalosti údržby pro 20+ strojů, které potřebují různé postupy oprav. Know-how by mělo být snadno přenosné, protože se očekává, že v příštím desetiletí dramaticky poklesne počet kvalifikovaných technických pracovníků (svářeči, elektrotechnici atd.).
- Umožnění vzdálené správy společnosti, protože management je zodpovědný i za regionální prodej
- Umožnění lepšího řízení kvality
- Kontrolu marží produktů
Proč OFFISEEK
Společnost KSK Belt již vlastní účetní software, se kterým jsou spokojeni. Účetní systém však nenabízí moduly pro intuitivní plánování výroby, snadný přístup k systému odkudkoli a z jakéhokoliv zařízení, ani podporu multimediální dokumentace (videa apod.). Většina ERP systémů nenabízí tyto funkce, které se staly součástí moderního každodenního života. Platforma OFFISEEK zaujala tým KSK Belt především díky:
- Možnosti přidat intuitivní uživatelské dashboardy pro každé oddělení
- Nasazení systému za 10 minut, na rozdíl od on-premise systémů, jejichž nasazení trvá několik týdnů (vlastní server atd.)
- Nízkým počátečním nákladům – 25 000 CZK / rok oproti 250 000 CZK u on-premise systémů (bez poplatků za údržbu on-premise systémů)
- Přístupnosti systému odkudkoli a z jakéhokoliv zařízení
- Snadnému a intuitivnímu způsobu ukládání a přístupu k video dokumentaci
- Zakladatelé jsou vizionáři se zkušenostmi se strojovým učením a AI, kteří chtějí posouvat hranice oboru
Nastavení a nasazení
Protože platforma OFFISEEK nabízí bezplatnou 14-ti denní zkušební verzi, tým KSK Belt mohl snadno otestovat všechny funkce platformy. Během tohoto období tým KSK Belt sestavil seznam požadovaných položek potřebných pro přizpůsobení systému:
- Oddělení, která by měla mít vlastní dashboardy
- Stanoviště / stroje, které jsou k dispozici v každém oddělení
- Seznam schválení, která musí být provedena v každém oddělení
- Pracovní směny, které se používají v továrně - pracovní dny, délka atd.
- Seznam uživatelů, kteří by měli mít přístup k systému, a jejich oprávnění
Následně tým OFFISEEK upravil zkušební účet během 10 minut na základě požadavků zákazníků. Samozřejmě, že tým KSK Belt mohl provést nastavení v platformě sám.
Jako první krok k nasazení systému do výrobní haly tým KSK Belt nakonfiguroval dva tablety, kde je možné přistupovat k platformě OFFISEEK z internetového prohlížeče. Jeden tablet byl předán vedoucímu kvality a druhý vedoucímu údržby, kteří si zajistili tablety přístupem pro rozpoznání obličeje.
Díky cloudovému konceptu systému nebylo potřeba vytvářet PC stanice na každém oddělení, stačil tablet do ruky. Instalace PC stanic by vyžadovala další prostor a náklady, jako je příprava rozvodů elektřiny ve výrobním prostoru, nákup PC s monitory atd.
Urychlovač změn procesů
Poté, co byl systém nasazen po dobu čtyř týdnů, si majitelé továrny všimli následujícího:
- Majitelé se denně přihlašují do systému a mají úplný přehled o objednávkách a výrobě (ve srovnání s týdenními synchronizačními schůzkami)
- Obchodní zástupci začali k objednávkám produktů nahrávat přílohy PDF, XLSX a vše je dostupné na jednom místě.
- Nové objednávky jsou předvyplňovány AI-kopilotem a mají připojenou dokumentací a výrobní úkony z historických zakázek
- Manažer kvality neběhá tam a zpět v továrně, aby si vyměnil papíry s vedoucím výroby
- Manažer údržby zakoupil mobilní kameru a vybízí pracovníky údržby, aby nahrávali videa z každé složité opravy údržby. Taková videa jsou poté nahrána a popsána na dashboardu údržby. Takový Youtube pro údržbáře.
Výsledky
- 6% snížení mzdových nákladů. Kombinace softwaru pro řízení továrny a přenesení větší odpovědnosti na méně zkušené lidi na jiných pozicích umožnilo hladký přechod, když vedoucí výroby odešla do důchodu.
- 40% => 90% znalost obchodních případů vlastníkem továrny. Majitelé tráví stejné množství času řízením továrny, ale s mnohem větším přehledem a schopností vést manažery a dělníky.
- 600 stran papíru měsíčně ušetřeno
- 40 000 kroků ~ 3 člověkodny měsíčně ušetřeno pro správu papírové komunikace.
- 0 => 30 nahraných video zdokumentovaných oprav za první 3 měsíce a přidávání dalších.
- 76 % => 98 % správně nastavených marží. Správně nastavené marže vedly k úspoře 1 % z celkového obratu.